Ambulante begeleiding


Geluk voor Toekomst biedt ambulante zorg en begeleiding aan jeugd/jongvolwassenen en volwassenen met verschillende hulpvragen en op meerdere leefgebieden binnen de regio Zuid/West en Midden Nederland.

Onze ambulante begeleider kan je op verschillende  leefgebieden ondersteunen, bijvoorbeeld het ondersteunen bij de financiën, huiselijke relaties, lichamelijke en/of geestelijke gezondheid, dagbesteding. 



Onze doel is om zorg op maat te leveren.

Wij kijken samen naar jouw wensen en behoeften en wat jij nodig hebt.

Samen met onze ambulant begeleider ga jij aan de slag om aan jouw doelen te werken

Wij werken niet met wachtlijsten, dit betekent dat we snel aan de slag kunnen.


Werkwijze


Bij de start van de ambulante begeleiding wordt er gekeken, op welke manier er ondersteuning geboden kan worden.

Samen wordt er gekeken wat de hulpvraag is, wat er nodig is aan ondersteuning en wat de mogelijkheden zijn.

De ambulante begeleider komt bij de cliënt thuis. Om de mate van zelfredzaamheid te kunnen beoordelen, maken wij gebruik van de Zelfredzaamheid Matrix(ZRM) dit is een instrument om eenvoudig de zelfredzaamheid te kunnen beoordelen.

Met de ambulant begeleider maak je samen een plan van aanpak. Je bespreekt de zorg/hulpvragen en stelt de doelen op waar je aan wilt werken. 


Alles wat je kunt, kan je zelf doen

Alles wat je kunt leren, ga je leren

Wat je niet kunt, daar krijg je hulp bij


Deskundigheid


Geluk voor toekomst werkt met ervaren en gediplomeerde hulpverleners.

Onze hulpverleners zijn bekend met verschillende doelgroepen en hulpvragen binnen de GGZ, GHZ en Jeugdzorg.


Werkzaamheden ambulante begeleiding


  • Structuur aanbrengen
  • Het leren omgaan met ADL
  • Contact onderhouden en omgaan met andere instanties
  • Aanleren en/of behouden van een dagritme
  • Het voeren van de regie over het eigen leven
  • Het aanbrengen van structuur
  • Het verbeteren van de sociale en emotionele vaardigheden
  • Het opbouwen en onderhouden van het sociale netwerk
  • Het zoeken naar een zinvolle dagbesteding
  • Het structureren en uitvoeren van huishoudelijke taken
  • Reizen met het openbaar vervoer
  • Het verbeteren van de zelfredzaamheid en zelfstandigheid
  • Het omgaan en handvatten bieden met betrekking tot vastgestelde problematieken in het dagelijks functioneren